La pas prin Roma (partea I)… Tu ai văzut piramida?

Trebuie să încep cu ceva foarte important şi anume încălţămintea! Da, dacă vrei să rezişti fizic de dimineaţă până seara ia-ţi ceva lejer, de exemplu tenişi sau adidaşi, nu tocuri. Eu am avut pe lângă tenişi şi cizme şi vreau să spun că am fost terminată, la un moment dat îmi venea să mă descalţ şi să merg în picioarele goale pe stradă. Atunci când parcurgi zilnic între 12-18 km pe zi, urci, cobori, chiar te lasă picioarele.

În martie vremea în Roma a fost foarte frumoasă, însă tot îţi trebuie o geacă pentru că seara se face frig. În timp ce în Bucureşti ploua, noi ne plimbam pe străzile din Roma cu multe grade Celsius, chiar am avut noroc de vreme bună. Bineînţeles… ce vrei să faci tu ca turist pentru prima dată ajuns în Roma? Să vezi celebra Fontana Di Trevi! Ne-am învârtit puţin până am găsit hotelul, am lăsat bagajele şi am plecat la drum. Pe stradă vedeam numai pomi plini de mandarine… se stricau fructele în pom şi mă gândeam: “dacă aveam aşa ceva în Bucureşti, nu rezistau nici măcar o zi, fie că erau comestibile sau nu!:-))”. Ne-am oprit la un boutique, am mâncat pizza şi mergi mai departe, căci timpul este atât de scurt atunci când eşti în vacanţă.

DSC_0004.JPG

DSC_0021.JPG

DSC_0013.JPG

Ajungem la Fontana di Trevi, dar unde este totuşi fântâna? Nu se vedea pentru că în faţa ei se afla o mare de oameni. Ne-am strecurat printre ei….şi Doamne deci în toată Roma se află indieni-africani(nu ştiu exact naţionalitatea) cu selfie stick-uri, nu ai loc să faci o poză! Aaa şi mare grijă la geantă, la buzunare, la telefon, căci se fură nu glumă. Am stat câteva minute şi ne-am străduit să facem poze în care să apărem singuri, nu înconjuraţi de mâinile altor oameni. Am atins apa, am aruncat un bănuţ, am admirat fântâna şi am plecat mai departe… (şi să nu uiţi să-ţi pui o dorinţă).

DSC_0034.JPG

DSC_0037.JPG

DSC_0477.JPG

DSC_0470.JPG

Ce mai vezi pe străzile din Roma:

În afară de cerşetorii care sunt români, îţi mai atrage atenţia un om care levitează(nu te uita prea mult la el căci îţi cere bani), câţiva papagali şi multe magazine cu îngheţată şi ciocolată. Am intrat la Venchi şi cam câtă ciocolată poţi să mănânci? Atâtea sortimente cred că nu am văzut niciodată… Altceva? Mi-au plăcut şi picturile de pe stradă, chiar sunt interesante.

DSC_0061.JPG

DSC_0096.JPG

L-am găsit şi pe Pinocchio la un magazin cu jucării din lemn. Te face să te simţi din nou copil atunci când vezi jucăriile colorate.

DSC_0062.JPG

Ca să te odihneşti puţin, opreşte-te la Pantheon şi ascultă câteva minute corul. Când am ajuns noi cânta un cor de fete şi dacă oamenii fac linişte le poţi auzi glasul suav.

DSC_0082.JPG

DSC_0076.JPG

Am mers şi în Piazza di Spagna şi în Piazza Navona, unde am mâncat o îngheţată, însă nu la fel de bună ca cea de la Giolitti. Erau oameni care făceau caricaturi, preţ 10 euro şi chiar erau reuşite. Mi-a părut rău că nu am cumpărat, dar nu aveam unde să le luăm în bagaj fără să se rupă.

Uite ce baloane uriaşe zburau prin aer, iar copii alergau după ele, câtă veselie!

20170311_171349.jpg

În Piazza di Spagna stăteau sute de oameni pe scări şi ne-am aşezat şi noi, pentru că deja soarele apunea şi eram rupţi de oboseală. Cumpără-ţi apă din magazine precum Carrefour, pentru că o apă plată de 0,5 l din zonele turistice costă peste 2 euro.

IMG_3243.JPG

DSC_0091.JPG

DSC_0092.JPG

A doua zi am fost la Colosseum – bine că nu am stat mult la coadă, pentru că era foarte cald, soarele ardea şi nu voiam să fac insolaţie. Am plătit 15 euro pe bilete, două persoane şi am căutat locuri libere unde să admirăm priveliştea şi să facem poze. Sunt mulţi oameni, multe grupuri şi e greu să găseşti loc liber. Nu mai spun că oriunde te duci este plin de români, aşa că nu ai şanse să te rătăceşti  pentru că la tot pasul auzi cum se vorbeşte lb.română.

DSC_0229.JPG

DSC_0173.JPG

DSC_0210.JPG

DSC_0190.JPG

DSC_0194

DSC_0253.JPG

Altare della Patria – are o panoramă superbă, se vede oraşul, se vede Colosseum-ul şi ne-am salutat cu câţiva pescăruşi care stăteau la poze. Eşti liniştit şi priveşti în zare, este atât de frumos, maşinile trec însă nu se aude zgomot ca la noi, claxoane, ţipete, totul este zen.

DSC_0124.JPG

DSC_0159.JPG

DSC_0146.JPG

DSC_0151.JPG

IMG_3282.JPG

DSC_0160

Cu biletul de la Colosseum poţi intra şi la Forumul Roman şi Dealul Palatin. De la Colosseum am mers cam 10 minute pe jos şi ce crezi? Am găsit o intrare unde nu era nimeni la coadă! Wow! Ne-am plimbat prin grădini, am urcat Dealul Palatin şi era un întreg oraş, era imens. Îţi trebuie o zi întreagă numai să te plimbi pe acolo şi să îţi imaginezi ce bogaţi erau oamenii aceia, în ce fortăreţe locuiau.

DSC_0269.JPG

DSC_0271.JPG

DSC_0261.JPG

20170312_162245.jpg

20170312_162119.jpg

20170312_120852.jpg

Pe listă mai aveam notat ceva şi anume Piramida! Am plecat de acasă cu ideea că trebuie să văd piramida din Roma! Am mers tot înainte de la Colosseum şi undeva pe dreapta am zărit-o. Nu toată lumea ştie de Piramida lui Caius, este un obiectiv turistic, aşa că nu o rata. De aici am luat metroul către hotel pentru că nu mai puteam să merg, preţ călătorie 1.5 euro/persoană. Metroul din Roma este unul vechi, însă mi-a plăcut că circulă şi pe deasupra, nu este doar subteran. Şi acum, noapte bună!

to be continued…

20170312_171304.jpg

DSC_0276

DSC_0288.JPG

Citeşte şi:

Unde poţi savura cea mai bună îngheţată în ROMA

Leave a Reply

