La pas prin Roma(partea a II-a). După ce urci 550 de scări la Vatican… merită sau nu?

La Vatican lucrurile sunt simple, ori intri în jumătate de oră, ori stai jumătate de zi la coadă, în bătaia soarelui şi mai faci şi insolaţie. Am ajuns în jur de ora 10-11 dimineaţa şi erau două cozi imense, interminabile, probabil că stăteam până seara dacă nu ne aşezam mai in faţă. Am zărit un grup de elevi şi ne-am alăturat lor, fără să zică nimeni nimic. Înaintam destul de bine şi vedeam cum oameni de altă naţionalitate precum indieni sau chinezi ajungeau de nicăieri direct la intrare. Aşadar, ştiu că nu a fost frumos, dar c’est la vie… pentru că alfel nu rezistam să aştept în soare atâtea ore.

Am vizitat, ne-am minunat, apoi am hotărât să urcăm cele 550 de scări până am rămas fără răsuflare. Eh nu este deloc simplu, scări în spirală şi cu cât urci mai mult cu atât se îngustează spaţiul. Şi când credeam că am ajuns… surpriză! după perete mai erau alte scări şi altele… şi aşa te apucă leşinul şi îţi vine să renunţi, pe bune! Ajunşi în vârf, ce să vezi? Oameni! Am aşteptat să se mai retraga din ei, ca să putem face poze, doar nu era să plec repede după ce m-am chinuit să urc atât de mult. Ei bine, se merită sacrificiul, priveliştea este minunată, vezi toată curtea şi grădinile Vaticanului, te poţi convinge şi singur din pozele de mai jos:

DSC_0296

20170313_140842

DSC_0325.JPGDSC_0304.JPG

DSC_0334.JPG

DSC_0339.JPG

DSC_0348.JPG

20170313_133504.jpg

20170313_133713.jpg

20170313_140620.jpg

20170313_133533.jpg

#carpediem

Între timp ni s-a făcut foame şi ne-am oprit să mâncăm paste, Fresh Pasta, preţuri între 4,5 – 6 euro, gata în maxim 5 minute.

Mai târziu am mers spre Castelul Sant’Angelo, acesta se vede şi din Vatican, în depărtare pe unde trece râul Tibru pe partea stângă se află castelul. Şi aici abia aşteptam să ajung sus, ca să văd de la înălţime toată frumuseţea Romei.

DSC_0354.JPG

DSC_0361

20170313_152846.jpg

DSC_0374.JPG

DSC_0409.JPG

DSC_0421.JPG

DSC_0425

În curând venea seara, iar în drum spre hotel am trecut pe lângă Corte di Cassazione, o clădire impunătoare care merita fotografiată. Puteam să o asemăn chiar cu Palatul Parlamentului din Bucureşti.

DSC_0433.JPG

DSC_0432.JPG

DSC_0444

La o trecere de pietoni, pe o clădire ce semăna cu un muzeu, scria mare ZARA! Hai să intrăm: 5 etaje pline cu haine (-1, 0, 1, 2, 3), chiar am rămas impresionată. În magazin erau câteva fete din America(după accent) și aveau în brațe multe ținute pe care voiau să le probeze, poate chiar să le și cumpere. În rest, prețurile erau asemănătoare cu cele de la noi.

DSC_0456.JPG

DSC_0458.JPG

DSC_0459

Galleria Alberto Sordi, o altă capodoperă care mi-a atras atenția are câteva cafenele și magazine scumpe precum Furla, Oysho sau Massimo Dutti.

În ultima zi am mers în Parcul Villa Borghese din Roma, însă nu am apucat să ne plimbăm peste tot, pentru că la un moment dat am văzut în fața ochilor: ZOO! Nu era în planul nostru să mergem la grădina zoologică, însă am dat 16 euro de persoană și am intrat. Bioparco di Roma este una dintre cele mai frumoase grădini zoo din Europa și nu-mi vine să cred că am petrecut trei ore acolo. Am văzut girafe, zebre, maimuțe, iepuri, canguri, cămile, hipopotami care se pupau și elefanți care dădeau cu capul într-o bilă de fier de unde le picau alune. Am descoperit și savana, când am intrat m-a izbit căldura și picăturile de apă, iar ochelarii mi s-au aburit instant. Aici se aflau crocodili, șerpi și broaște de toate culorile. M-am relaxat foarte mult în acea zi și am savurat din plin totul.

Concluzia mea este că nu îți ajunge doar un weekend ca să vizitezi Roma. Dacă tot ajungi aici este și păcat să nu vezi toate minunățiile, așa că înarmează-te cu multă răbdare și plimbare plăcută!

20170314_130906.jpg

20170314_132107.jpg

20170314_133000.jpg

20170314_141826

DSC_0547.JPG

20170314_142159.jpg

Citește și:

La pas prin Roma (partea I)… Tu ai văzut piramida?

Unde poţi savura cea mai bună îngheţată în ROMA

Leave a Reply

